Social media use for public relations and reputation management in the university setting

This is an examination of social media use for public relations and reputation management at a mid-sized Canadian university. There has been much study about the use of social media for pedagogical purposes, but less for university public relations purposes. Key observations for best practices inclu...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Цифровое кочевничество как глобальный и сибирский тренд : материалы III Международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции Connect-Universum - 2016, 24-26 мая 2016 года С. 50-58
Main Author: Braun, Sandra L.
Format: Book Chapter
Language:English
Subjects:
Online Access:http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000620108
Перейти в каталог НБ ТГУ
LEADER 02451naa a2200337 c 4500
001 vtls000620108
003 RU-ToGU
005 20230319212023.0
007 cr |
008 180124s2017 ru fs 100 0 eng d
024 7 |a 10.17223/9785946216104/7  |2 doi 
035 |a to000620108 
039 9 |a 201911281255  |c 201802131029  |d cat202  |c 201801250835  |d cat202  |c 201801250831  |d cat202  |y 201801241604  |z Александр Эльверович Гилязов 
040 |a RU-ToGU  |b rus  |c RU-ToGU 
100 1 |a Braun, Sandra L.  |9 479764 
245 1 0 |a Social media use for public relations and reputation management in the university setting  |c S. L. Braun 
504 |a Библиогр.: 28 назв. 
520 3 |a This is an examination of social media use for public relations and reputation management at a mid-sized Canadian university. There has been much study about the use of social media for pedagogical purposes, but less for university public relations purposes. Key observations for best practices included having an established guiding philosophy about social media use, encouraging two-way symmetrical communication between students and administrators, adding social media formats in stages versus immediate immersion across all formats, and the importance of maintaining a social media calendar. Challenges in social media include privacy issues, gaining interdepartmental support, and the potential for misuse of information. 
653 |a соиальные сети 
653 |a университеты 
653 |a Канада 
653 |a публичные отношения 
653 |a управление репутацией 
653 |a связь с общественностью 
655 4 |a статьи в сборниках  |9 879352 
773 0 |t Цифровое кочевничество как глобальный и сибирский тренд : материалы III Международной трансдисциплинарной научно-практической WEB-конференции Connect-Universum - 2016, 24-26 мая 2016 года  |d Томск, 2017  |g С. 50-58  |z 9785946216104  |w to000581539 
852 4 |a RU-ToGU 
856 7 |u http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000620108 
856 |y Перейти в каталог НБ ТГУ  |u https://koha.lib.tsu.ru/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=430566 
908 |a статья 
999 |c 430566  |d 430566