Особенности развития банковской системы региона в условиях цифровой экономики (на примере Томской области)

At the present stage of development of the Russian economy, the main factor of economic growth is the digital economy, which contributes to increasing the competitiveness of regions and their economies in the face of global challenges. To the greatest extent, the process of digitalization affects th...

Full description

Bibliographic Details
Published in:Перспективы развития фундаментальных наук. Т. 5 : сборник научных трудов XVIII Международной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых, 27-30 апреля 2021 г. Т. 5 : Экономика и управление. С. 91-93
Main Author: Тюлюбердинова, Амина Муратовна
Format: Book Chapter
Language:Russian
Subjects:
Online Access:http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/koha:000847025
Перейти в каталог НБ ТГУ
LEADER 02858naa a2200325 c 4500
001 koha000847025
005 20230319234503.0
007 cr |
008 220220s2021 ru fs 100 0 rus d
035 |a koha000847025 
040 |a RU-ToGU  |b rus  |c RU-ToGU 
100 1 |a Тюлюбердинова, Амина Муратовна  |9 510607 
245 1 0 |a Особенности развития банковской системы региона в условиях цифровой экономики (на примере Томской области)  |c А. М. Тюлюбердинова 
246 1 1 |a Features of the development of the banking system in the region in the conditions of digital economy (evidence from the Tomsk region) 
336 |a Текст 
337 |a электронный 
504 |a Библиогр.: 6 назв. 
520 3 |a At the present stage of development of the Russian economy, the main factor of economic growth is the digital economy, which contributes to increasing the competitiveness of regions and their economies in the face of global challenges. To the greatest extent, the process of digitalization affects the financial markets, and primarily the banking sector and the banking services market. One of the consequences of digitalization is a change in the behavior of consumers of banking services. With the development of remote banking services, consumers are able to use banking services without the help of a bank employee. The activities of regional banks are more focused on small customers, which is a positive point, while large banks and their structural divisions cooperate more with larger customers. The development of Internet services that more than fully provide knowledge about banking services increases the level of freedom of choice of consumers, which leads to a change in their behavior patterns. 
653 |a банковская система 
653 |a Томская область 
653 |a цифровая экономика 
653 |a региональная экономика 
655 4 |a статьи в сборниках  |9 879352 
773 0 |t Перспективы развития фундаментальных наук. Т. 5 : сборник научных трудов XVIII Международной конференции студентов, аспирантов и молодых ученых, 27-30 апреля 2021 г.  |d Томск, 2021  |g Т. 5 : Экономика и управление. С. 91-93  |z 9785438710158  |z 9785438710103 
852 4 |a RU-ToGU 
856 4 |u http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/koha:000847025 
856 |y Перейти в каталог НБ ТГУ  |u https://koha.lib.tsu.ru/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=847025 
908 |a статья 
039
999 |c 847025  |d 847025